czwartek, 25 września 2014

Szybkie ciasto z owocami i serkiem

 

Jeśli lubicie ciasta które można przygotować w kilka chwil, to jestem pewna że to ciasto przypadnie Wam do gustu. Polecam szczególnie dla osób zabieganych- np. młodych mam- wystarczy że poszczególne składniki wymieszacie trzepaczką rózgową a później dodacie ulubione sezonowe owoce. Ciasto jest puszyste i długo zachowuje świeżość.

Szybkie ciasto z owocami i serkiem

250 ml gęstej śmietany kremowej

80 ml oleju słonecznikowego/rzepakowego

280 g mąki pszennej (tortowej)

  0,5 szklanki cukru

  2 łyżki cukru z wanilią 

 2 jaja

1 płaska  łyżeczka sody oczyszczonej

do masy z serka:

1 małe jajo

1 kubeczek serka Almette Fruit z wiśnią i żurawiną

 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej/proszku budyniowego

śliwki ok.250 gram

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Do dużej misy wsypujemy cukry, wlewamy olej i całość  mieszamy rózgą do połączenia. Następnie dodajemy jaja a następnie śmietanę* i chwilę mieszamy. Na koniec dodajemy przesianą mąkę z sodą i całość mieszamy do połączenia. Gotowe ciasto dzielimy na dwie części.Do jednej dodajemy kakao. Ciasto wykładamy na zmianę do tortownicy.
Serek mieszamy dokładnie z mąką ziemniaczaną i jajem i wykładamy porcjami na ciasto. Jako ostatnie wykładamy śliwki. Ciasto pieczemy ok. 40-45 minut w temperaturze 170 stopni.

 Śmietanę możemy zastąpić jogurtem.
Aby upiec ciasto w dużej, standardowej blaszce należy podwoić proporcje
Zamiast śliwek możemy dodać dowolne owoce
Możemy użyć innego serka smakowego Almette, np z jabłkiem i gruszką i dodać te owoce do ciasta:)

 

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena