piątek, 26 września 2014

Sernik dyniowo marchewkowy



     Mam dziś dla Was pomysł na pyszny sernik w jesiennych barwach i smakach. Podobny sernik z dynią jadłam kiedyś u siostry, ale zmodyfikowałam przepis, wzbogacając go między innymi o dodatek marchewki i wykorzystując serki Almette. Wspominałam już nie raz, że nigdy nie byłam wielką fanką serników, ale ten sernik jest naprawdę przepyszny. Zwarta, o wspaniałej kremowej konsystencji a przy tym odpowiednio wilgotny,z pewnością  podbije nie jedno podniebienie. Szczerze polecam.
     

    Sernik dyniowo- marchewkowy

     

     

    Na ciasto:
    4 żółtka
     1,5 szklanki krupczatki
    1 szklanka mąki pszennej
    1/2 szklanki pudru
    200 gram masła
    opcjonalnie 2-3 łyżki zimnej wody
    Na masę serową:
    2 opakowania serka śmietankowego Almette
    350 g twarogu półtłustego
    250 g serka mascarpone
    2jajka
    3 żółtka
    250g puree z dyni*
    200g puree z marchwi*
     40 gram proszku budyniowego śmietankowego
    1 łyżka mąki pszennej
    150-180 g drobnego cukru do wypieków
    2 łyżki cukru waniliowego
     2 łyżeczki wymieszanych razem: mielonego imbiru, goździków, i kardamonu, odrobiny cynamonu
    Ciasto: Z podanych składników wyrabiamy szybko gładkie ciasto. W razie potrzeby dodajemy odrobinę zimnej wody, lub gdy jest zbyt luźne podsypujemy mąką. Wstawiamy do lodówki.Ciasto możemy przygotować sobie dzień wcześniej i przechowywać w lodówce. Następnie, ciasto rozwałkowujemy na wielkość blaszki (u mnie tortownica 22 cm) i wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na około 12-15 minut (ma być delikatnie zarumienione. Odstawiamy na kilka minut do przestudzenia.
    Jako że następnym etapem jest pieczenie w kąpieli wodnej, jeśli nie mamy pewności, że forma nie przecieknie należy ją przed wyłożeniem ciasta dokładnie obwinąć folią, tak aby do środka nie dostałą się woda.

    Masa serowa. Na początku przygotowujemy dynię i marchewkę. Możemy to zrobić nawet dzień wcześniej.Dynię wraz ze skórką obtaczamy w folii aluminiowej i wstawiamy do piekarnika na ok. 40 minut po tym czasie wydrążamy miąższ pozostawiając skórę. Podobnie możemy przygotować marchewkę, bądź też gotujemy ją ze skórką a po ugotowaniu obieramy i blendujemy.
    Wszystkie składniki wyciągamy wcześniej z lodówki aby miały w miarę zbliżoną temperaturę, przekładamy do misy i dokładnie ucieramy za pomocą robota, ale jeśli nie posiadacie, blender również sobie poradzi. Całość miksujemy do otrzymania jednolitej masy, bez długiego napowietrzania.
    Masę przelewamy do formy z podpieczonym ciastem i wstawiamy do piekarnika, ustawiając go na blaszce wypełnionej do połowy wodą. Sernik pieczemy  ok. 1 godz. 40 minut w temperaturze 150 stopni.
    Po zupełnym przestudzeniu dekorujemy np. ganache czekoladowym.

    3 komentarze:

    1. sernik wyszedł Ci zjawiskowo!

      OdpowiedzUsuń
    2. Wygląda na taki kremowy, że aż ośliniłam monitor! Chce go spróbować :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Podoba mi się takie połączenie dyni z marchewką :)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena