poniedziałek, 31 marca 2014

Pappardelle w sosie śmietankowym z łososiem

To pyszne i proste danie przygotowałam ostatnio przy okazji wspólnego gotowania blogerów w domu Marcina,(o samym spotkaniu będzie w osobnym poście) W 20-30 minut możemy mieć smakowity obiad, który nie wymaga od nas wielkiego nakładu pracy,czasu i składników.Szczerze polecam.


Pappardelle w sosie śmietanowo z łososiem




200 gram wędzonego łososia-może być w kawałkach

1-2 ząbki czosnku

2 małe szalotki

 pęczek szczypiorku

1 opakowanie makaronu pappardelle (tu był użyty makaron Lubella)

ok.300 ml śmietanki kremówki 30%

1 łyżeczka masła


Makaron nastawiamy do gotowania na wrzącą, osoloną wodę i gotujemy do uzyskania pożądanej miękkości. W międzyczasie przygotowujemy sos. Szalotki kroimy w drobną kosteczkę, podobnie czosnek i przekładamy na rozgrzaną patelnię i chwilę dusimy na maśle. Gdy cebulka zrobi się szklista, dodajemy rozdrobnionego łososia- wielkość pokrojenia wedle uznania i podlewamy kremówką. Sos redukujemy do uzyskania kremowej konsystencji (na małym ogniu, mieszając co chwilę.Na koniec dodajemy szczypiorek. Ugotowany i odcedzony makaron od razu przekładamy na patelnię i mieszamy. Podajemy bezpośrednio po przygotowaniu.


1 komentarz:

  1. Piękne apetyczne kolorowe danie.Prawdziwie wiosenne wydanie. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena