czwartek, 17 marca 2016

Babka orzechowo-kawowa



Święta już za kilka dni. A jak święta to na świątecznym stole, nie może zabraknąć babek. Dziś mam dla Was przepis na pyszną babkę orzechową aromatyzowaną dodatkowo odrobiną kawy. 

 Babka orzechowo-kawowa



125 g miękkiego masła/margaryny


100 g cukru


1 łyżka cukru z wanilią


2 jaja


1 łyżka kawy rozpuszczalnej rozmieszanej w odrobinie gorącej wody


125 g zmielonych orzechów laskowych


1 łyżeczka proszku do pieczenia


1 łyżka likieru kawowego


Dodatkowo:



Czekolada/lukier do dekoracji

Masło wraz z cukrami ucieramy do puszystości. Następnie dodajemy po jednym jaju, cały czas miksując oraz orzechy. Na koniec dodajemy przesianą wraz z proszkiem mąkę oraz likier i całość mieszamy. Tak przygotowane ciasto, przekładamy do małej  formy na babkę i pieczemy w temperaturze 170-180 stopni Celsjusza przez około 40 minut.
Po przestudzeniu dekorujemy według uznania. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena