poniedziałek, 21 marca 2016

Babka piaskowa



 

Dzisiejszym wpisem myślę, że ucieszę fanów tradycyjnej babki piaskowej. Ciasto jest smaczne, aromatyczne idealane do herbaty. Z tego przepisu możecie też przygotować mini babeczki do koszyczka.

*Ilość mąk możemy zmieniać, biorąc większą ilość mąki ziemniaczanej niż pszennej otrzymamy ciasto jeszcze bardziej sypkie.

Babka piaskowa


 

Składniki:

250g masła lub margaryny

180 g cukru

4 jajka

szczypta soli

150g mąki pszennej *

150g mąki ziemniaczanej

Kilka kropel olejku cytrynowego/waniliowego

Dodatkowo:

cukier puder do posypania


Sposób przygotowania:

Masło ucieramy na puszystą masę dodając stopniowo cukier, sól i żółtka (po każdym miksując przez minimum 1 minutę). Następnie dodajemy przesiane mąki, aromat  i delikatnie mieszamy tylko do połączenie składników.  Na koniec, dzieląc na dwie części, dodajemy białka i mieszamy drewnianą łyżką. Gotowe ciasto przekładamy do formy na babkę bądź do formy keksowej wysmarowanej masłem i oprószoną np. mąką migdałową/ bułką tartą. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez ok. 55-60 minut. Po upieczeniu oprószamy pudrem.

inspiracja :klik

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena