wtorek, 9 lutego 2016

Churros najlepsze słodkości na karnawał



Naprawdę  trudno mi uwierzyć, że to już koniec karnawału- a dopiero co pisałam posty świąteczne..ehh. Niestety, ale nic nie poradzimy na upływający czas.  Na zakończenie tego słodkiego okresu mam dla Was przepis na churros, najlepsze jeszcze ciepłe podawane z gorącą czekoladą albo dulce de leche.


Ten jak i inne przepisy znajdziecie w naszym specjalnym wydaniu magazynu Aromat.
 

Churros najlepsze słodkości na karnawał

Składniki na około 25 sztuk- (10-12 cm długości)

250 ml wody

3 jajka, średniej wielkości

50 g masła

2 łyżki cukru brązowego

szczypta soli

1 i 1/8 szklanki mąki pszennej

1 łyżeczka cynamonu

ekstrakt/ ziarenka z wanilii

Dodatkowo :

olej do smażenia

cukier puder

rozpuszczona gorąca czekolada

Do garnka z grubszym dnem wlewamy wodę i dodajemy masło, cukier, wanilię sól i ogrzewamy do czasu ich całkowitego rozpuszczenia. Do jeszcze wrzącego płynu, wsypujemy mąkę wymieszaną z cynamonem. Gorące ciasto zdejmujemy z palnika i ucieramy drewnianą bądź silikonową łyżką/łopatką łyżką, aż ciasto będzie odstawać od brzegów naczynia. Odstawiamy do przestudzenia. Po tym  czasie dodajemy kolejno  jaja ( miksując każdorazowo). Ciasto powinno być gładkie i gęste.
W garnku, czy też głębokiej patelni rozgrzewamy olej- do temperatury ok. 172-175 stopni. Do rękawa cukierniczego z metalową tylką w kształcie gwiazdki, przekładamy ciasto i na rozgrzany olej wyciskamy ok 12. cm churros i  smażymy na złoty kolor z obydwóch stron po ok 1,5-2 minuty. Gotowe, przekładamy na ręczniki papierowe.  Podajemy obsypane pudrem. W bogatszej wersji polecam serwować  z gorącym dulce de leche lub czekoladą. 

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena