sobota, 13 lutego 2016

Koktajl ananasowo-kokosowy z dodatkiem ostropestu





Dziś mam dla Was kolejną porcję zdrowia i witamin. Ten koktajl polecam osobom m.in. z problemami z wątrobą, żołądkiem, diabetykom, czy paniom z problemami związanymi z bolesnymi miesiączkami czy endometriozą.
Dla przypomnienia: Ostropest plamisty swoje właściwości medyczne  zawdzięcza zawartej w nim sylimarynie, będącej kompleksem flawonolignanów, który chroni naszą wątrobę przed działaniem toksycznych  związków i pobudza ją do regeneracji. Obniża również poziomu bilirubiny, ma działanie przeciwzapalne, właściwości antyrakowe i jest pomocny w leczeniu endometriozy… a to tylko część jego cudownych właściwości.


Ten jak i wiele innych moich i koleżanek przepisów, znajdziecie w najnowszym numerze magazynu AROMAT






Koktajl ananasowo-kokosowy z dodatkiem ostropestu 
Składniki:

½ świeżego ananasa
½ mango
1 banan
szczypta kardamonu
0,5 cm startego imbiru
sok z 1/3  limonki/cytryny
200 ml mleka kokosowego
2-3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1czubata łyżeczka mielonych nasion ostropestu
miód do smaku


Oczyszczone i podzielone na mniejsze kawałki owoce przekładamy do kielicha/dzbanka i blendujemy na gładką masę. Następnie dodajemy sok, mleczko oraz jogurt i dosładzamy do smaku miodem. Na koniec dodajemy nasiona ostropestu i odstawiamy na około 10-15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena