wtorek, 10 lutego 2015

Rozetki-smażone pyszności na tłusty czwartek






Już za moment tłusty czwartek a wraz z nim, dla wielu osób, powód do wielkiego świętowania.  Nie jestem wielką fanką tego święta, ale symbolicznego pączka pewnie zjem, skoro już zrobię:) 
Jakiś czas temu będąc u rodziców, poprosiłam mamę o odnalezienie przyrządu do robienia smażonych rozetek- nie jadłam ich od wieków!!! Pamiętam, że mogłam mieć pewnie tylko kilka lat gdy ostatni raz je jadłam, więc po tylu latach trzeba było je wręcz zrobić:)
Ciasteczka są kruche, chrupiące i szybko się je robi. Najlepsze jeszcze gorące.

Rozetki-smażone pyszności na tłusty czwartek


1 jajo
1/2 szklanki mleka
1 łyżeczka cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
olej do smażenia
cukier puder, do oprószenia

Do wysokiej miski wbijamy jajo i miksujemy aż będzie puszyste. Następnie dodajemy pozostałe składniki i dokładnie miksujemy. Konsystencja ciasta, powinna być zbliżona do ciasta naleśnikowego, powinno być odrobinę gęstsze. Otrzymane ciasto odstawiamy na około 30-60 minut do lodówki.Pod koniec tego czasu w rondlu/ garnku, podgrzewamy tłuszcz na którym będziemy smażyć- jego temperatura powinna wynosić ok. 180 stopni. Przyrząd do rozetek zanurzamy na chwilę w gorącym oleju, by się rozgrzał i dobrze przyjmował ciasto. Następnie zanurzamy formę w cieście tak, aby ciasto nie przekroczyło wysokości górnej części foremki, ponieważ będziemy mieć problem ze zdjęciem jej z ciastka. Każdą rozetkę smażymy na złoty kolor przez ok. 25-40 sekund. Przed podaniem pudrujemy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena