poniedziałek, 11 lutego 2013

Domowy cukier waniliowy

Witajcie, czy zwróciliście uwagę kupując cukry waniliowe, na to, że w większości przypadków świadomie czy też nie sięgamy po cukier wanilinowy? Niestety, tych z prawdziwą wanilią nadal w wielu sklepach brakuje ale jest na to sposób:)) Taki cukier bez problemu możemy przygotować we własnym domu. Możemy aromatyzować zarówno cukier biały jak i brązowy:) Ja przygotowuję zarówno z jednego jak i drugiego albo łącze je razem.

fot. Marlena

Składniki:
  • po 1 szklance cukru trzcinowego i białego
  •   2 laski wanilii
 Laskę wanilii przecinamy wzdłuż a następnie-np. łyżeczką  zeskrobujemy  nasionka. Wanilię możemy przeciąć jeszcze na kilka drobniejszych części i mieszamy z jednym i z drugim cukrem (zarówno laskę wanilii jak i ziarenka- po 1wanilii  na szklankę cukru). Do słoiczków wsypujemy warstwami cukry i zakręcamy słoik, delikatnie wstrząsamy. Z takiego cukru najlepiej zacząć korzystać po ok.  1 - 2 tygodniach. Z czasem możemy uzupełniać braki kolejnymi porcjami cukru, bo wanilia ma naprawdę silny aromat:)

3 komentarze:

  1. Juz kilka razy zabierałam się do zrobienia własnego cukru. W końcu musze się zabrać.
    DZiękuję za przypomnienie!

    OdpowiedzUsuń
  2. też robię w domu cukier waniliowy, jest dużo smaczniejszy niż kupny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena