środa, 6 lutego 2013

Ciasteczka owsiane z dużą porcją bakalii

 

 

Jeśli ktoś ma dosyć myślenia o tłustym czwartku, proponuję Wam pożywne, sycące i dające energię na długo ciasteczka owsiane. Zainspirowana przepisem z warsztatów z Sante stworzyłam swoje ciacha. Wy również nie musicie trzymać się ściśle  poszczególnej gramatury bakalii- jeśli czegoś nie lubicie/nie macie zastąpcie czymś innym/ tym co lubicie...i tak będę pyszne...zapewniam:)



Ciasteczka owsiane  z wielką garścią bakalii

Składniki::

125g masła

110g mąki pełnoziarnistej + 1 czubata łyżka mąki pszennej

100g płatków owsianych

2 łyżki rodzynek

50 g otrębów owsianych

50g cukru trzcinowego

2 łyżki  miodu prawdziwego

70g żurawiny suszonej 

2 łyżki żurawiny świeżej (wcześniej ją dusiłam)

2 łyżki skórki z pomarańczy (kandyzowanej)

40 gram orzechów włoskich i laskowych

2 łyżki sezamu

 odrobina startej skórki z pomarańczy

dodatkowo :2 szczypty mielonego cynamonu

2 szczypty  mielonego kardamonu
szczypta soli


Masło wraz z miodem, cukrem gotujemy aż do rozpuszczenia.Odstawiamy. Do misy wsypujemy, mąki i dodajemy wszystkie bakalie, przyprawy i mieszamy. Następnie mieszamy suche składniki z mokrymi na "jednolitą" masę.

 

 Piekarnik rozgrzewamy do 180*C. Blachę wykładamy papierem do pieczenia,i formujemy okrągłe płaskie ciasteczka o grubości ok.1cm. 


Pieczemy ok.10-15 minut (początkowo ciastka wydają się miękkie, ale już po kilku minutach zaczynają się robić chrupiące).

Z podanej porcji wyszła mi cała blacha ciasteczek.

Smacznego..


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena