poniedziałek, 7 grudnia 2015

Orzeszki z masą z mleka w proszku




Dziś mam dla Was przepis który przypomina mi moje dzieciństwo. Pyszne orzeszki  nadzieniem z mleka w proszku. Pięknie zapakowane, będą stanowić doskonały prezent dla bliskich.


Orzeszki z nadzieniem z mleka w proszku

Ciasto:

3 szklanki  mąki pszennej
1 jajko
1 łyżeczka sody
250 gram masła

Szczypta soli
1 łyżka gęstej śmietany

Z podanych składników wyrabiamy gładkie ciasto. Z ciasta odrywamy kawałki, z których formujemy kuleczki o wielkości około 1 cm. Ciasteczka możemy przygotować w specjalnej patelni, urządzeniu do wypieku czy też w tradycyjnych metalowych foremkach do wypieku w piekarniku.

Masa:

½  szklanki wody
½  kostki masła/margaryny
1 szklanka  cukru
2 szklanki mleka w proszku
2 łyżki kakao

½ szklanki drobno posiekanych orzechów włoskich

Kilka kropel aromatu rumowego

Wodę, cukier, kakao i masło zagotowujemy na wolnym ogniu. Gorącą masę zestawiamy z ognia i dodajemy mleko w proszku, jednocześnie ciągle ucierając  masę mikserem. Na koniec dodajemy aromat oraz orzechy i dokładnie mieszamy. Masę nakładamy do polówek orzeszków i przykrywamy drugą połówką. Ciasteczka sklejamy i nożykiem usuwamy nadmiar masy  z ich  brzegów. Gotowe słodkości, przechowujemy w szczelnym pojemniku w chłodnym miejscu.

2 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena