poniedziałek, 30 lipca 2018

Szybkie ciasto kefirowe



Fani szybkich wypieków powinni być dziś zadowoleni. W upalne dni, chyba mało komu uśmiecha się długie  stanie w kuchni i dodatkowe podkręcanie temperatury.. zdecydowanie są lepsze sposoby:) A wracając do kuchni i pieczenia, czasami gdy okaże się że mam za dużo jogurtów, czy śmietany czy ogólnie tego typu nabiału, zazwyczaj nadaję im drugie życie przygotowując tego typu wypieki. Ciasto kefirowe (z powodzeniem możecie też użyć po prostu jogurt czy śmietanę albo po trochu z każdego) jest niezwykle mięciutkie i aromatyczne.  Polecam Wam z serca spróbować. 

Szybkie ciasto kefirowe

 

składniki na Szybkie ciasto kefirowe:


250 ml kefiru naturalnego

100 ml gęstego jogurtu

1 cukier waniliowy

3/4 szklanki cukru 

150 ml oleju 

 2 szklanki mąki pszennej ( z czubkiem)

1 opakowanie budyniu truskawkowego (40 g)

2 jaja

1 łyżeczka sody oczyszczonej

400-500 gramów ulubionych owoców( u mnie  śliwki węgierki, porzeczki mrożone Poltino, odrobina rabarbaru)

kilka łyżek nadzienia dyniowego ( u mnie Poltino), ale można pominąć albo użyć gęste kofitury



Wszystkie składniki ( poza owocami mrożonymi, bo nie ma takiej potrzeby) wyciągamy ok 15-30 minut wcześniej z lodówki. Mokre składniki mieszamy ze sobą w misie a następnie dodajemy pozostałe, sypkie składniki i łączymy trzepaczką rózgową. Gotowe ciasto wykładamy na blaszkę średniej wielkości. Najpierw układamy łyżeczką w pewnych odstępach od siebie porcje nadzienia dyniowego.  Na wierzchy skórkami do ciasta układamy śliwki węgierki i układamy pozostałe owoce. Pieczemy ok. 50-60 minut w 170 stopniach. Po upieczeniu ciasto kefirowe odstawiamy do przestudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena