środa, 18 lipca 2018

Mrożona kawa z mleka ryżowego





Ostatnio podzieliłam się z Wai pomysłem na mleko ryżowe (tutaj znajdziecie przepis), dziś więc pora aby wykorzystać je w jakiś sposób w kuchni. Ta propozycja na pewno przypadnie do gustu przede wszystkim osobom, na diecie wege, albo którzy po prostu nie pijają mleka zwierzęcego.  Piszę ten post, mając burzę za oknem...litości, jest środek lata a tu taka paskudna pogoda, zimno wietrznie  i pada od kilku dni:( Może taką kawą z mleka ryżowego w jakiś sposób uda nam się zachęcić lato do powrotu?

Mrożona kawa z mleka ryżowego





Napar ze świeżo mielonej kawy ok.150 ml

                                   Mleko ryżowe ok 300 ml

             Opcjonalnie cukier kokosowy/syrop daktylowy  do posłodzenia/

Kawą mielimy w młynku do kawy i robimy espresso. Odlewamy od fusów z kawy. Kawę mieszamy ze schłodzonym mlekiem ryżowym ( można też użyć migdałowego, czy innego ulubionego mleka roślinnego). Kawę odstawiamy do zamrażarki na ok. 15-30 minut/ do lodówki na około 45 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena