środa, 2 maja 2018

leniwe bez laktozy

 

Lubicie robić dania w kilka chwil? Ja uwielbiam. Takim pomysłem są te pyszne kluseczki leniwe, tym razem przygotowane na serze bez laktozy. 

250 g tłustego białego sera bez laktozy

120  g mąki pszennej + 10 g na podsypywanie/ wyrobienie)

1 jajko

szczypta soli

cukier ok. 2 łyżki  

1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

 Na sos:

owoce np truskawki

150 ml wody

 1 łyżka mąki ziemniaczanej + 4 łyżki wody

cukier/miód do smaku


Wykonanie


Ser rozdrabniamy-ja użyłam do tego na chwilę blendera. Dodajemy jajo, wanilię cukier i sól i mieszamy n koniec dosypujemy mąkę. Z ciasta możemy formować wałeczki z których kroimy wąskie kluski, jak i możemy wyciąć je  za pomocą  foremki nadając im być może bardziej atrakcyjną formę dla dzieci....ale moje były tak robione że dzielone łyżeczką bezpośrednio do garnka.

Leniwe wrzucamy na wrzątek ( ja go odrobinę posoliłam i dodałam też trochę cukru), mieszamy i gotuj przez kilka minut, aż wypłyną na powierzchnię (od wypłynięcia jeszcze przez około 1,5 minuty)




Mlekovita - najlepsza na każdą porę dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena