sobota, 10 listopada 2018

Piernik na drożdżach II z masą budyniową i porzeczkami

Pierniki to zdecydowanie to co uwielbiam. Pisząc Wam ostatni przepis na piernik , przy pierwszej możliwej okazji, postanowiłam zrobić jeszcze raz to pyszne ciasto, nieco modyfikując moją pierwszą wersję. Do przełamania słodyczy użyłam zapasu konfitury z porzeczek, ale że część z moich przetworów wyszła dosyć płynna (bo nie dodawałam dużo cukru i nie smażyły się specjalnie długo) podgrzałam je i zagęściłam mąką ziemniaczaną, powstał taki przyjemny porzeczkowy kisiel. Oczywiście nie musicie tak robić, zwłaszcza jeśli macie zwarte przetwory.





Składniki na piernik na drożdżach :
370 g mąki pszennej
60 g drożdży
7 jajek (wielkość L)
1/2-3/4 szklanki cukru (ja jestem zdecydowanie za opcją  połowy szklanki)
3/4 szklanki płynnego miodu
1 szklanka oleju 
3/4 łyżki kakao
1 łyża kawy mielonej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki przyprawy do piernika

Drożdże kruszymy i  dodajemy  do nich 2  łyżki cukru i i odstawiamy na ok. 10 minut w ciepłe miejsce. Białka oddzielamy  od  żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Podobnie postępujemy z żółtkami, ucieramy je do białości z cukrem. Kolejno dodajemy pozostałe składniki, dodając jako ostatnią ubitą pianę. Całość delikatnie mieszamy. Ciasto dzielimy na trzy równe części (standardowe duże blaszki) i pieczemy w temp. ok. 180 stopni.
Składniki na masę:

600 ml mleka
2 budynie śmietankowe/waniliowe
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii/ ziarenka z 1 wanilii
220 g masła
1/3-1/2 szklanki cukru pudru- do smaku
opcjonalnie odrobina esencji migdałowej 
dodatkowo
konfitura z czarnej porzeczki (zagotowałam ją i dodałam 1 łyżkę mąki ziemniaczanej rozpuszczonej  w 1/3 szklanki wody)

Mleko zagotowujemy i stopniowo dodajemy mannę oraz ekstrakt i ziarenka z wanilii. i zagotowujemy. Masę przykrywamy kontaktowo folią (aby nie zrobił się kożuch) i odstawiamy do przestudzenia. Masło dokładnie ucieramy z cukrem pudrem o puszystości. Stopniowo dodajemy przestudzoną mannę. Całość ucieramy na gładki krem.


Polewa czekoladowa:
40 ml śmietanki kremówki 30 %
100 g czekolady gorzkiej  
Kremówkę zagotowujemy i gorącą zalewamy połamaną czekoladę. Całość dokładnie mieszamy.


 Dodatkowo:

wiórki kokosowe ok. 50 g

Przełożenie:
ciasto miodowe-porzeczki-krem- ciasto-porzeczki -krem-ciasto- polewa- wiórki kokosowe


Gotowe ciasto odstawiamy na co najmniej kilka  godzin do lodówki. Najlepiej smakuje po 2 dniach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena