piątek, 24 lutego 2017

Torcik czekoladowo-buraczany



Dziś mam dla Was takie trochę nietypowe ciasto, bo do jego przygotowania wykorzystałam buraczki ćwikłowe, ale zapewniam Was, że warte grzechu. Ja pokusiłam się o jeszcze bogatszą wersję i przełożyłam go masą na bazie kremówki i serka i dżemem z dzikiego bzu, który pozostał mi po ostatnich deserach, ale śmiało możecie użyć np. porzeczkowego czy wiśniowego. Całość po prostu idealna- intensywnie czekoladowy, wilgotny i o ciekawej strukturze...ah i najważniejsze banalny i błyskawiczny  do wykonania:)

Torcik czekoladowo-buraczany


 

175 g mąki pszennej

180 g drobnego cukru do wypieków

50 g kakao,

1łyżeczka  proszku do pieczenia

250g purre z buraków (u mnie Hortex- podgrzałam wcześniej i wystudziłam)

3 duże jajka

200 g oleju  rzepakowego/słonecznikowego

80 g deserowej lub gorzkiej czekolady bardzo drobno posiekanej

Suche składniki przesiewamy i mieszamy w jednym naczyniu. Mokre składniki miksujemy i dodajemy do nich sypką mieszankę i delikatnie mieszamy do połączenia. Na koniec dodajemy posiekaną drobno czekoladę. Ciasto wykładamy do tortownicy o śr. 22-23 cm.
Po upieczeniu ciasto oblewamy ganache, lub dekorujemy tak jak ja robiąc z niego torcik

Masa:

1/2 słoiczka dżemu z dzikiego bzu wykładamy na pierwszy blat przestudzonego ciasta

150 gramami serka naturalnego

1 czubata łyżka żelatyny 4-5 łyżki wrzątku

600 ml kremówki

cukier waniliowy do smaku- ok 2-3 łyżki.

 Kremówkę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier i miksujemy do rozpuszczenia. Dodajemy serek i mieszamy i w razie potrzeby możemy jeszcze dosłodzić pudrem. Następnie cienkim strumyczkiem,, ale jednocześnie miksując dodajemy rozpuszczoną, o zbliżonej temperaturze żelatynę i mieszamy. Masę wykładamy na warstwę z dżemem i przykrywamy drugim blatem (możemy zostawić odrobinę do przyozdobienia) . Na wierzch wylewamy ganache czekoladowy.


Ganache czekoladowy.
    80 g gorzkiej czekolady, posiekanej
    50 ml śmietany kremówki 36% gorącą śmietaną zalewamy czekoladę i dokładnie mieszamy.



    Mój dzień z Hortex

    1 komentarz:

    Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena