poniedziałek, 10 lutego 2014

Babka ziemniaczana okraszona Smakowitą Pajdą

Nie było mnie tu jakiś czas, ale czasem siła wyższa nie pozwala na robienie wszystkiego czego  byśmy chcieli.Czasem trzeba zwolnić, zwłaszcza gdy musimy zadbać nie tylko o siebie ale i o kogoś najważniejszego, kto dopiero pojawi w naszym życiu;)
Gdy kilka dni temu wróciłam do siebie i zaczęłam przeglądać strony internetowe, natrafiłam na informację o konkursie w którym główną rolę gra Smakowita Pajda- jak do tej pory dla mnie produkt ten był zupełnie nie znany. Smakowita Pajda w smaku przypomina tradycyjny smalczyk, ale..ten jest roślinny:))
 Smakowita Pajda zaskoczyła mnie swoim zapachem który nadaje doskonały smak potrawie.

Babka ziemniaczana:
(dla 4-5 osób)

4 średniej wielkości ugotowane i utłuczone na purre ziemniaki

1-2 cebulki dymki pokrojone w drobną kosteczkę.

1 duże wiejskie jajo

kilka plastrów bekonu/ szynki  do wyłożenia foremek

pieprz

2 łyżki Smakowitej Pajdy z cebulką i jabłkiem

100 gram kiełbasy wiejskiej pokrojonej w drobną kosteczkę.

1 łyżka utartego na najdrobniejszych oczkach parmezanu


Na patelnię wykładamy Smakowitą Pajdę i gdy tłuszcz się rozgrzeje dodajemy pokrojoną kiełbasę a następnie dymkę- chwilę podsmażamy. Do ziemniaków dodajemy ubite jajo,ser oraz podsmażoną kiełbasę z cebulką (wraz z tłuszczykiem) i doprawiamy pieprzem (najlepiej ziołowym). Kokilki (4-5 sztuk) smarujemy delikatnie Smakowitą Pajdą a następnie obkładamy bekonem tak aby przykryć całość. Wykładamy masę ziemniaczaną i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180-200 stopni na ok. 20-25 minut. Do babki możemy podać też jakiś sos: np. chrzanowy z odrobiną startego jabłuszka.



Przepis bierze udział w konkursie - “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.

Zapraszam do konkursu

2 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena