czwartek, 21 stycznia 2016

Róże francuskie




Święto babci i dziadka, to wspaniała okazja aby przygotować dla nich coś wyjątkowego.
Pamiętajcie o nich nie tylko od święta- starsi ludzie czekają na spotkanie, rozmowy odrobinę zainteresowania i zwykłego przebywania razem.. Moi dziadkowie już odeszli:(, dziś szczególnie mam ich w sercu, mam na szczęście jeszcze dziadków  od strony męża:).
Wszystkiego co najpiękniejsze dla każdej babci i dziadka.

Ten jak i wiele innych moich i koleżanek przepisów, znajdziecie w najnowszym numerze magazynu AROMAT

Róże francuskie z jabłkami



2  twarde, soczyste jabłka


I opakowanie ciasta francuskiego


3 łyżki cukru brązowego


150 ml wody


1 łyżka soku z cytryny



Żel brzoskwiniowy/ewentualnie konfitura brzoskwiniowa

Jabłka (ze skórką) kroimy w cienkie (o grubości ok 4 mm) półplasterki. Do garnka wsypujemy cukier, wlewamy sok oraz wodę i gotujemy ok. 4-5 minut. Do gorącego syropu na ok. 1 minutę  wkładamy  partiami jabłka, które następnie rozkładamy na dużym płaskim talerzu/desce do przestudzenia.

Z ciasta wycinamy plastry o takiej szerokości, aby po rozłożeniu jabłek jedno przy drugim, nałożyć na nie drugą część ciasta, pozostawiając ok. 0,5  cm szerokości od brzegu- jabłka nie powinny być całe zakryte. Tak  przygotowane ciasto każdorazowo przesmarowujemy cienką warstwą żelu, a na połowie układamy plasterki jabłek-układając je tak aby plasterki nachodziły na siebie. Wierzch  również przesmarowujemy żelem. 


Gotowe róże przekładamy do foremek na babki, lub formy na muffiny i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni na ok.15-20 minut.

Po upieczeniu  i wystudzeniu pudrujemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena