środa, 10 grudnia 2014

Kruche waniliowe ciasteczka z maszynki



Mikołaj spełnił jedno z moich kulinarnych marzeń i dostałam maszynkę do ciastek.Przetestowałam już dwa razy, i dziś chciałam się z Wami podzielić przepisem na bardzo szybkie ciasteczka. Można je formować zarówno za pomocą maszynki jak i wyciskać za pomocą rękawa cukierniczego. Ciasteczka są bardzo kruche i jestem pewna, że przypadną Wam do gustu.

Kruche waniliowe ciasteczka z maszynki

180 g masła

70 g margaryny (u mnie Palma z murzynkiem Bielmar)

250 g mąki pszennej

75 g mąki krupczatki

1/2szklanki cukru pudru

2 duże żółtka

1 łyżeczka olejku waniliowego

ziarenka z laski wanilii(połowy)

szczypta soli

Masło wraz z cukrem pudrem miksujemy na jednolitą puszystą masę. Następnie dodajemy stopniowo żółtka, mąki,sól i wanilię i miksujemy do uzyskania gładkiej masy.  mikserem na jasną, puszystą masę.Masa będzie plastyczna, i dosyć miękką. Wstawiamy na ok. 15-30 minut do lodówki. Przekładamy porcjami do maszynki (worka) i formujemy pożądany  kształt ciasteczek wyciskając ciasteczka na blaszkę( od papieru ciastka nie chciały się odklejać, nie wiem czy tak działają wszystkie maszynki)
Pieczemy ok. 10-13 minut  w temperaturze 180ºC ( na złoty kolor). Po upieczeniu ciasteczka możemy oprószyć pudrem albo udekorować rozpuszczoną czekoladą. 





*Olejek waniliowy możemy zastąpić innym ulubionym.



przepis bierze udział w Konkursie
http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/ciasta-czy-ciasteczka

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję i w kilka chwil ma się takie małe pyszności

      Usuń
  2. Podobne niedawno serwowała moja ulubiona amerykańska restauracja Wrocław jest pod tym względem wspaniały :P restauracji tu na pęczki :P Sama niestety gotować/piec nie lubię, ale chętnie jem :P. A twój przepis podeślę mamie - na święta będzie idealna impreza z takimi ciasteczkami).

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze! Super :>

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena