poniedziałek, 10 listopada 2014

Szyszki, przysmak z dzieciństwa (dla dzieci)



Pamiętam gdy byliśmy mali, mama bardzo często  przygotowywała te słodkości. Czasem próbował je chować, ale...zawsze znajdywaliśmy. Szyszki niewątpliwie kojarzą mi się z dzieciństwem, z tą beztroską i słodkimi chwilami. Ten pyszny prosty deser, przygotowuje się błyskawicznie, wystarczy paczka ryżu preparowanego, trochę cukierków krówek i właściwie deser gotowy:) Przygotujcie ja dla Waszych milusińskich i ich przyjaciół, na pewno maluch będą zachwycone (te starsze też:). 
Szyszki wspaniale sprawdzą się na przyjęciu dla dzieci, są też doskonałym pomysłem na coś słodkiego da niespodziewanych gości.


Szyszki:

100 gram ryżu preparowanego

100 gram masła

ok. 15 cukierków krówek

garść (ok 10-12 sztuk) cukierków toffi (takich małych)

Masło i cukierki przekładamy do rondelka z grubym dnem i mieszając drewnianą/silikonową łyżką ogrzewamy do rozpuszczenia. Do gorącej, gotowej masy wsypujemy ryż i całość dokładnie, dosyć energicznie mieszamy. Lekko zwilżonymi rękoma formujemy szyszki.

*Do masy można też dodać łyżkę masy kajmakowej, zastępując część cukierków. Możemy też część szyszek przygotować z dodatkiem kakao. 

Wpis bierze udział w akcji, w której można wygrać książki autorki bloga Moje Wypieki

http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/moje-wypieki-i-desery-na-kazda-okazje#


1 komentarz:

  1. o ja rzeczywiście smak dzieciństwa, wieki nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena