wtorek, 20 lutego 2018

Ciasto murzynkowe mocno czekoladowe




 Idealne ciasto do zrobienia na szybko, dobre (o ile Wam zostanie, nawet po kilku dniach). Mocno czekoladowe, o zwartej konsystencji i wyjątkowym zapachu. Takie ciasto możemy dodatkowo udekorować rozpuszczoną czekoladą.

Ciasto murzynkowe mocno czekoladowe

1/2 szklanki mleka ciepłego

1 duże jajo

1 pełna szklanka mąki pszennej + 1 łyżka

50 g posiekanej drobno czekolady

1/2 łyżeczki sody

2 łyżki kakao

2/3 szklanki cukru muscovado

2/3 szklanki oleju

1 łyżka dżemu porzeczkowego


Suche składniki (oprócz czekolady) przesiewamy i mieszamy ze sobą. Mokre składniki miksujemy  chwilę i łączymy wszystkie składniki do połączenia na ko Gotowe ciasto przekładamy do małej foremki (u mnie fi 12- jeśli chcecie mieć większe ciasto, należy pomnożyć odpowiednio ilość składników- w fi 20-22 piekłabym na pewno z dwóch porcji). Pieczemy w piekarniku nagrzanym do około 170-180 stopni do suchego patyczka przez  około 40-50 minut. 





1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena