wtorek, 22 maja 2018

Joconde cake

 Joconde cake zawsze  robiłam w wersji na słodko. Dziś jednak, postanowiłam pójść o krok dalej i przygotowałam te przepięknie prezentujące się przystawki, w wersji na  słono. Są idealne na eleganckie przyjęcia i by zaskoczyć swoich bliskich. Do ciasta dodałam starty buraczek- możecie go zamienić na puree ze szpinaku- Wasza wola:)... właśnie kolejny raz zastanawia mnie czemu moje ciasto odbarwiło się w trakcie pieczenia. I tak przy spodzie gdzie stykało się z papierem pozostało buraczkowe, przez środek zdecydowanie zielone niczym z dodatkiem szpinaku.

 

 Joconde cake

masa dekoracyjna:

80 g masła
90 g mąki
1 białko
szczypta soli
Masę ucieramy. Przekładamy do rękawa cukierniczego z okrągłą końcówką i wyciskamy dowolne kształty w pewnej odległości na blaszce. U mnie były to rybki. Blachę odstawiamy na kilka minut w zimne miejsce, a najlepiej (jeśli Wam się zmieści do lodówki). 

biszkopt na roladę :

4 czubate łyżki mąki
3 duże  jajka
puree z jednego buraczka
1/3 łyżeczki soli
3 łyżki oleju 
pieprz i zioła prowansalskie
1 łyżeczka octu 
Z podanych składników robimy ciasto jak na biszkopt. Białka ubijamy dodając pod koniec żółtka, sól, i pozostałe składniki- na koniec olej i buraki delikatnie mieszamy. Gotowe ciasto wykładamy na pozostałe ciasto dekoracyjne  i wstawiamy do piekarnika na około 15-20 minut. Gotowe ciasto kroimy na 4-5 pasków na szerokość  rolady.


Nadzienie

1 puszka tuńczyka Princes
 1 opakowanie serka śmietankowego ok. 300 g (może być też jakiś ziołowy)
mała puszka kukurydzy, mała puszka czerwonej fasoli
kilka łyżek majonezu, kaparów
drobno pokrojone - szalotka, kilka korniszonów,kwaśne jabłko

W rantach cukierniczych (takich o średnicy ok. 5-7 cm) z pasków ciasta formujemy walce. na spód z brzegów ciasta wykładamy kółko ciasta. Porcjami, najlepiej rotacyjnie wykładamy poszczególne składniki) co jakiś czas przekładając majonezem. Wierzch dekorujemy  serkiem śmietankowym i może być jak u mnie odrobiną tuńczyka i rzodkiewką.  Jocond cake dobrze jest odstawić na kilka godzin do lodówki.

Do środka możecie też dodać np. oliwki, suszone pomidory, pokrojone jajko, to co np dodajecie do sałatek z tuńczyka.

P.S. rybki baaaardzo zaciekawiły moją małą pomocnicę stąd te okruchy :)
Wy też możecie wziąć udział w konkursie #MasterTuńczyk kliknijcie tutaj  www.konkurstunczyk.eu

    Wiosna na widelcu z tuńczykiem Princes

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena