wtorek, 8 maja 2018

Mus z białą czekoladą i z mascarpone



Lubicie desery na zimno? O tej porze roku smakują najlepiej, zwłaszcza gdy robi się  coraz cieplej. Delikatny smak czekoladowo- kremowego musu przełamuje aromat wiśni w wersji dla dorosłych wzbogacony przez dodatek likieru wiśniowego 


Mus z białą czekoladą i z mascarpone

500g serka mascarpone

300 ml kremówki + 50 ml gorącej 30/33/36 %
 2 tabliczki białej czekolady

Dekoracja:
1-2-3/4  opakowania wiśni (u mnie Poltino) (w zależności czy chcecie np. więcej warstw wiśniowych i samych wiśni)

cukier /miód do smaku 

100 ml wody 

likier wiśniowy/ wiśniówka/ratafia wiśniowa 

Wiśnie ogrzewamy na małym ogniu do uzyskania sosu pod koniec dodajemy cukier i alkohol. Odstawiamy do przestudzenia.

Czekoladę kruszymy i ogrzewamy w kąpieli wodnej- dolewamy również ok 50 ml gorącej kremówki- ogrzewamy do połączenia. 

Kremówkę ubijamy (nie za mocno na tzw.3/4) i dodajemy mascarpone i jeszcze chwilę ubijmy.  Na koniec dodajemy przestudzoną czekoladę i mieszamy do uzyskania gładkiego kremu. 



Krem  nakładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną końcówką. Nakładamy część kremu następnie wiśnie znowu krem, wiśnie i   posypujemy jeszcze startą czekoladą. Krem odstawiamy na minimum 1,5-2 godziny  do lodówki.


1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena