poniedziałek, 14 maja 2018

Orzeszki z kajmakiem

 

Maj to okres przede wszystkim komunii i wesel. Na takich imprezach dużym powodzeniem cieszą się małe ciasteczka, wśród nich właśnie orzeszki. Moje na życzenie osoby do której miały trafić, zostały stworzone z kajmakiem.

Orzeszki z kajmakiem

Składniki na kruche ciasto: z podanej porcji wyjdzie ok. 90-100 orzeszków

450 g mąki pszennej

100 g skrobi ziemniaczanej

2 duże jajka

100 g cukru pudru

1 łyżeczka ekstraktu naturalnego z wanilii 

250 g masła, zimnego, pokrojonego w kostkę

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Wszystkie składniki przekładamy do misy i miksujemy do połączenia składników. Ciasto formujemy w zwartą kulę i odstawiamy do lodówki na około 30-60 minut. w misie malaksera i zmiksować do otrzymania zwartej kuli ciasta. Ciasto oczywiście można wyrobić ręcznie-ja siekam wszystkie składniki nożem do otrzymania ciasta o strukturze kruszonki, a później szybko, zimnymi dłońmi łączymy w jednolite ciasto i również odstawiamy do lodówki.
Z ciasta wyrabiamy małe kuleczki, wszystkie o jednakowej wielkości- moje ważyły ok. 7 g każda (większe wypływały z formy wypiek zaczęłam od wagi 10 g i te były za duże i niestety akończyły żywot w koszu). Patelnie przed pieczeniem smarujemy masłem, rozgrzewamy szybko wrzucamy w każdy dołeczek porcję ciasta i zaciskamy patelnię.W zestawie powinien być załączony jakiś klips mocujący, nakładka na rączkę, aby nie stać cały czas z patelnią w ręku.Ja nałożyłam na rączkę szerszy korek po jakimś płynie, to naprawdę ułatwiało pracę. Pieczemy z obydwóch stron po około 1,5-2,5 minuty w zależności od mocy ognia (ja piekłam na umiarkowanym gazie). Wyjmujemy i studzimy. Gotowe korpusy od orzeszków spokojnie można przygotować  dużo wcześniej wystarczy przechowywać je w suchym i szczelnie zamkniętym pojemniku. 

Po wystudzeniu nadziewamy ulubionym kremem- polecam dobry kajmak ( ok. 600 g), albo masę z mleka w proszku albo np. krem czekoladowy na bazie ganache czekoladowy + mascarpone. Ciasteczka można dodatkowo popudrować ale nie ma co przesadzać z ilością cukru bez tego i tak były przepyszne.

źródło przepisu Moje Wypieki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena