poniedziałek, 26 listopada 2012

Pomysł na prezent..piernikowe choinki

 Już niedługo...coraz bliżej... prawie już........... ŚWIĘTA:)))

Święta to czas magiczny.Od zawsze uwielbiałam tą atmosferę. Kocham wszystkie zapachy kojarzące się z Bożym Narodzeniem...zapach pomarańczy, pierników, goździków,unoszącego się w całym domu zapachu choinki. Tak, święta to mój ulubiony czas w roku.Pamiętam jak w dzieciństwie razem z mamą i siostrami piekłyśmy słodkości na święta-było ich naprawdę sporo-(czasami nawet ponad 20 różnych rodzajów ciast..rodzinka może potwierdzić:)) do dziś wspominamy te chwile z radością i ze wzruszeniem..

Wśród tradycyjnych wypieków nigdy  nie mogło zabraknąć pierniczków. Od kilku lat przygotowuję moim bliskim świąteczne, piernikowe wypieki-upominki a wśród nich misternie zdobione piernikowe choinki. Ich sekretem jest pachnące ciasto (dodam że pierniczki są mięciutkie) i serce jakie wkładam aby każdemu z moich bliskich przygotować ten piękny, świąteczny upominek.

 Kiedy chcecie przepis?
 Może jutro? Mam nadzieję,że propozycje na takie słodkości-upominki przypadną Wam do gustu:))




2 komentarze:

  1. Cudwne, powiedz mi masz tyle różnej wielkości foremek? Bo ja chciałam robić ale zastanawiam się jak to ugryźć, gdy nie mam takich foremek
    Www.basinepichcenie.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie i bardzo mi miło że się podobają. Jeśli chodzi o foremki- kupiłam kilka lat temu na allegro- a teraz widziałam że mają np. w sklepie AleDobre- ok. trzydziestu paru złotych. I właśnie z takich korzystam- oprócz tego mam jeszcze kilka takich metalowych(czy podobnych- ale jeśli potrzebujesz otrzymać różne rozmiary-mając np 3-5 foremek gwiazdek to wystarczy że przykładając foremkę na kartce (albo od razu na cieście) odrysujesz sobie z odpowiednio wielkim przesunięciem gwiazdki a następnie wytniesz (i tu trochę pracy i precyzji) za pomocą noża. Ja tak robiłam gdy potrzebowałam jeszcze większej gwiazdki niż była w zestawie. Także wszystko jest osiągalne. A jeśli w ogóle nie masz żadnych foremek- to odrysuj sobie kilka gwiazdek i z nich wycinaj.Pozdrawiam i mam nadzieję, że trochę pomogłam- zaraz dodam przepis:))

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena