środa, 13 września 2017

Ciasteczka czekoladowe z dżemem porzeczkowym



 Udało Wam się zamknąć trochę lata do słoiczków w postaci pysznego dżemu z porzeczek? Ja zrobiłam go w tym roku hektolitry, no dobrze grubo przesadziłam, ale  pokaźną ilość litrów, myślę że około 30-40.:) Takie dżemiki są później idealne do przekładania ciast, tortów czy właśnie tak jak tym razem  u mnie ciasteczek. 

Ciasteczka czekoladowe z dżemem porzeczkowym


180 gram mąki pszennej
70 gram mąki krupczatki
35 g kakao
140 gram masła
1/3 szklanki pudru
szczypta mielonych goździków (można pominąć)
2 żółtka 
Dodatkowo:
dżem z porzeczek

Z podanych składników wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto. Jeśli jest za suche dodajemy masło, jeśli zbyt klejące podsypujemy mąką. Wstawiamy do lodówki na około 60 minut. Po tym czasie ciasto wałkujemy na grubość ok-4-5  mm  i foremką wycinamy pożądane kształty.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do ok. 180 stopni ok. 7-8 minut.
Po upieczeniu, połowę ciasteczek smarujmy dżemem i zlepiamy z drugim ciastkiem. Pudrujemy. 




Przepis bierze udział w konkursie Smak wakacji z #MyVictorinox


Zachowaj smak wakacji z Victorinox!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena