poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Puszyste ciasto z rabarbarem


Puszyste, pachnące ciasto z winnymi owocami..czy można chcieć czegoś więcej? Jest idealne... pachnące latem i wakacjami...polecam

Składniki

500 gram rabarbaru
200 gram cukru
8 sztuk jaj małych (6 dużych)
2 szklanki mąki pszennej z czubkiem
150 ml oleju
1 opakowanie cukru waniliowego
cukier puder do dekoracji
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Rabarbar oczyszczamy, obieramy i kroimy w małe cząstki.

Jaja oddzielamy -oddzielnie białka i żółtka .Białka ubijamy na sztywno dodając pod koniec cukier i cukier waniliowy i ubijamy aż cukier się rozpuści.

Następnie dodajemy żółtka, mąkę i proszek, delikatnie mieszamy i dodajemy olej.Łączymy. Na koniec dodajemy pokrojony rabarbar. Wykładamy na dużą, prostokątną  blaszkę wyłożoną papierem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (170 stopni) i pieczemy około 40-50 minut.


2 komentarze:

  1. U mnie inauguracja rabarbarowego sezonu była w niedzielę. Uwielbiam takie ciasto do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy23:01

    U mnie za chwilę😊. Jesienią robię wersję śliwkową. Smakuje również wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena