niedziela, 15 grudnia 2013

Risotto pomarańczowo-szafranowe z kurczakiem

Dziś jeszcze jeden wpis z propozycją na danie jednogarnkowe- albo jedno wok'owe:) Muszę powiedzieć, że najbardziej zaskoczył mnie smak ryżu- delikatnie pomarańczowy w pięknym kolorze dzięki odrobinie szafranu- takie danie można przygotować na świąteczny obiad, zwłaszcza, że nie trzeba nad nim szczególnie długo stać,bo większość czasu potrawa spędza w piekarniku.


Risotto pomarańczowo-szafranowe z kurczakiem

 

300 g  ryżu risotto Tesco

2 podudzia

żurawina suszona Tesco- 40 gram

sok z 2 pomarańczy

*pieprz czarny mielony Tesco

przyprawa do kurczaka Tesco

szafran- kilka nitek

zioła prowansalskie

3 łyżki oleju rzepakowego

250-500 ml bulionu

sól 

150 ml wody

Na rozgrzaną patelnię z olejem wsypujemy ryż i chwilę podsmażamy. Dodajemy nitki szafranu i podlewamy sokiem pomarańczowym, wodą i chwile dusimy aż ryż wchłonie płyn. Ściągamy ryż z patelni.  Wlewamy bulion i wkładamy do niego oprószone w przyprawach kawałki poporcjowanego kurczaka. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170-180 stopni na ok. 45 minut pod przykryciem. Po tym czasie kurczaka na chwilę przekładamy na talerz, a do woka wsypujemy ponownie ryż ( jeśli pojawiły się "szumowiny" proponuję je zlać). Jeśli bulion nam wyparował w trakcie pieczenia podlewamy ok. 250 ml. Wstawiamy do piekarnika na ok 15-20 minut-aż ryż wchłonie płyn. do gotowego ryżu dodajemy żurawinę i kilka plasterków pomarańczy.

*do ryżu możemy dodać odrobinę parmezanu, ja chciałam uzyskać efekt ryżu raczej sypkiego a nie kremowego jak w typowym risotto.


Dania jednogarnkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena